Het zit van nature in onze aard om elkaar verhalen te vertellen. Een goed verhaal is onmisbaar in de hedendaagse communicatie. Het helpt mensen een verbintenis aan te gaan. We schrijven ze op, vertellen ze door en laten het zien. Verhalen boeien ons omdat ze emoties losmaken, het komt binnen en blijft hangen.
‘Zien doet geloven’ en ‘je had erbij moeten zijn’, zijn niet voor niks veel voorkomende uitspraken. Een ervaring is mondeling of schriftelijk moeilijk over te brengen, beeld daarentegen zegt meer dan duizend woorden. Wanneer u het met eigen ogen ziet gelooft u het pas en doordat je het kunt waarnemen voelt het alsof u er zelf bij bent.
De essentie van een moodfilm is dan ook het overbrengen van een gevoel. Een mooi product moet ook een goed gevoel meegeven. Door het inzetten van een moodfilm raakt de doelgroep emotioneel betrokken en ze beleven kort hoe uw product of bedrijf is. Een indrukwekkende eerste indruk achterlaten die onlosmakelijk met uw product verbonden is, daar draait het om.
Voor we beginnen met het produceren van een moodfilm, zorgen we dat we eerst zelf het gevoel hebben ervaren zodat we weten wat we precies overbrengen. We verdiepen ons in de organisatie, de materie, het product en de doelgroep om naast het gevoel, optimale kennis te bezitten. Om de doelgroep volledig mee te slepen in het moment , is het van belang om de beelden realistisch weer te geven. Dit in combinatie met het gebruik van passende muziek, licht en stijl zijn we in staat een onvergetelijke moodvideo te maken.